ジョンクェルコンサルティング [Jonquil Consulting Inc.] ジョンクェルコンサルティング [Jonquil Consulting Inc.]

Creation of new products and new business themes  ”Creating themes and identifying core technologies”

The rise of internet business and new product development

I would say that the rise of the Internet business has dramatically changed the way of thinking about new product development. In particular, the impact of the new coronavirus has spurred its transformation. Also, while working from home is becoming established, we can see information on the world in a blink of an eye by giving keywords, regardless of whether it is good or bad, through notebook PCs and smartphones.

Many development engineers are becoming to misunderstand that momentary information becomes the theme of new product development and pretending as if they have spent a great deal of effort into creating the theme with a plausible reason.

Creating themes and identifying core technologies

What would you think about the value of a product created under such circumstances? A few years ago, I remembered some major alcoholic beverage company giving up on creating themes and continued to sell products based on information provided by advertising companies about their tastes and preferences for the year ahead. As a result, when the company’s performance was sluggish and dying, they must have been forced to reaffirm the importance of the original theme creation.

The reason is that to commercialise the created theme, the core technology that guarantees it is indispensable. Since the core technology is built up over a long period, it is essential to set some motivation to make it carried on.  In other words, I can say that theme creation would become “Emotional support” to overcome setbacks and build up the core technology. 

落合以臣

1952年10月(生) 東京都出身、英国ウェールズ大学大学院修了
役職 株式会社ジョンクェルコンサルティング 代表取締役
講師歴任 早稲田大学 社会科学総合学術院招聘講師
顧問歴任 岩手県陸前高田市 環境浄化顧問、日本テトラポッド株式会社 技術顧問

1975年大手プラントメーカー千代田化工建設株式会社に入社。海外および国内の大型エネルギープラントの設計・建設に従事。1990年退社、1990年6月株式会社ジョンクェルコンサルティングを設立、現在に至る。現在では、建設案件に対応した競争入札の急所から試運転までの効率化を目指したプロジェクトマネジメントの導入、製品開発の可視化・定量化の指導、トレンド予測による製品テーマの創造、環境技術に関する開発などを実践している。

所属学会
日本経営システム学会会員
米国リスクマネジメント協会会員

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